niedziela, 21 września 2014

GLAUBENBERGPASS – Szwajcaria

Szwajcaria jest niewielkim krajem, a mimo to wciąż odkrywam nowe zakątki, trochę na uboczu, nieopisane w przewodnikach. Taka właśnie jest niewielka i mało znana przełęcz Glaubenbergpass w kantonie Obwalden w środkowej Szwajcarii., którą całkiem spontanicznie odkryłam podczas dzisiejszej niedzielnej przejażdżki. Można na nią wjechać od strony Sarnen lub Entlebuch, zaś jej najwyższy punkt wynosi zaledwie 1543 m. Malowniczą trasą najlepiej wg mnie jechać od strony Entlebuch, gdyż pod koniec zjeżdża się do Sarnen i jest piękny widok na jezioro Sarnensee i ośnieżone szczyty Alp. W Internecie znalazłam informacje, że trasa dopiero w 2010 roku została wyasfaltowana, zaś w okolicy lotnictwo wojskowe miało swój poligon. Do tej pory widoczne są tabliczki informujące o pociskach, zaś w lesie można dostrzec budynki wojskowe. Na końcu umieściłam kilka zdjęć znad jeziora w Sarnen, przy którym znajduje się interesujący kompleks sportowo- wypoczynkowy (korty tenisowe, baseny, mini golf, boisko, plac do gry w bule etc.). Dzisiejszy dzień, jeszcze ciepły, przyciągnął nad jezioro mnóstwo osób i tak sobie pomyślałam, jak bardzo brakuje takich miejsc do rekreacji w polskich małych miejscowościach..
Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria

Szwajcaria
Zdjęcia zrobione aparatem Canon EOS 550 D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz