czwartek, 18 września 2014

MEDIOLAN - Włochy

O Mediolanie będzie krótko i syntetycznie, bo byłam dawno i wspomnienia już nie tak świeże..
Pamiętam, że nie byłam zachwycona, może dlatego że widziałam piękniejsze włoskie miasta jak Rzym czy Wenecja. Jednak główny zabytek Mediolanu czyli Katedra Santa Maria Nascente zrobiła na mnie ogromne wrażenie i do tej pory uważam ją za najpiękniejszy zabytek sakralny w Europie.

Ta ogromna gotycka budowla jest jedną z największych  kościołów w Europie. Jej budowa rozpoczęła się w 1386r. Cała zbudowana jest z marmuru i pokryta charakterystycznymi wieżyczkami/ rzeźbami, których liczba wynosi 3.400 – można je zobaczyć z bliska wchodząc na dach. 


Ogrom budynku można sobie wyobrazić patrząc na drzwi:

Przy Placu Duomo mieści się kolejny znany obiekt: Galerie Vittorio Emanuele II, czyli XIX wieczny ekskluzywny dom handlowy. Znajdują się tam drogie butiki najsłynniejszych domów mody, eleganckie restauracje i bary.

 


Oprócz powiewu luksusu turyści znajdują tu również po prostu piękną architekturę.


Niedaleko znajduje się również gmach najsłynniejszej opery: La Scala.

Będąc w Mediolanie należy również zwiedzić Pałac Sforzów, którego nie ofotografowałam ze względu na remont. Zaś niedaleko pałacu, przy Piazza Santa Maria delle Grazie znajduje się klasztor Dominikanów, w którym podziwiać można Ostatnią Wieczerzę Leonarda da Vinci.

Po Mediolanie najlepiej przemieszczać się tramwajem lub metrem:


Strona internetowa komunikacji miejskiej: http://www.atm.it/ (jest też po angielsku). 

Zdjęcia zrobione aparatem Olympus SP-510UZ   


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz